Pages

Saturday, January 31, 2009

thought for midnite

aku tak paham bila ada orang yang tak senang dan tak suka dengan cara kita tapi tak kenal diri kita, cuba menyimpan dendam tanpa sebab kukuh.

well...mungkin sesetengah orang tak perlukan reason yg kuat untuk menyimpan dendam tapi rationally....*sigh* bila kita tegur dia lagi tak suka. entah la. kadang-kadang aku pun heran macam mana orang jenis ni boleh live life kat atas dunia dengan HAPPY. dua aspek ni takkan selama-lamanya boleh seiring dan sejalan (ni pandangan aku je tau! suke ati la ni blog aku)

bila aku toleh belakang, aku sedar aku dah hampir 8 bulan melangkah ke alam pekerjaan yang memerlukan kesabaran yang bukan sedikit, tahap professional yang betul dan dengar cakap bos hahahha.... Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnia-Nya. aku bekerja di Maxis ni boleh diibaratkan sebagai rezeki terpijak. sebabnya...kedudukan yang aku capai ni hasil daripada keengganan aku untuk memilih kerja. terima saja peluang yang datang di depan aku. dari temporary staff for 6 months, aku move to Maxis contract for 2 years hanya selepas aku jadik temporary staff for only 4 months. moga-moga rezeki aku makin dimurahkan oleh Allah s.w.t seiring dengan usia yang dipanjangkan oleh-Nya.


Alhamdulillah.....

0 comments: